Olaines 2. vidusskola Olaines 2. vidusskola
  • Sākums
  • Par skolu
    • Misija/Vērtības/Prezentācija
    • Dokumenti
    • Skolas vēsture
    • Skolas padome
  • Aktualitātes
    • Aktualitātes
    • Notikumi
    • Pasākumu kalendārs
    • Skolēnu ēdināšana
    • Skolēnu autobuss
    • Atbalsts skolēniem un vecākiem
  • Mācību darbs
    • Mācību stundu saraksts
    • Konsultāciju grafiks
    • Fakultatīvas nodarbības
    • Metodiskais darbs
    • Olimpiādes un konkursi
    • Bibliotēka
    • Projekti
    • Ekoprogramma
    • Eksperimenti
  • Audzināšanas darbs
    • Plāns un audzinātāji
    • Interešu izglītība
    • Karjeras izglītība
    • Skolēnu parlaments
    • Skolas muzejs
    • Latvijas skolas soma
  • Arhīvs
    • Arhīvs 2023./2024. mācību gads
    • Arhīvs 2022./2023. mācību gads
    • Arhīvs 2021./2022. mācību gads
    • Arhīvs 2020./2021. mācību gads
    • Arhīvs 2019./2020. mācību gads
    • Arhīvs 2018./2019. mācību gads
    • Arhīvs 2017./2018. mācību gads
    • Arhīvs 2016./2017. mācību gads
    • Arhīvs 2015./2016. mācību gads
    • Arhīvs 2014./2015. mācību gads
    • Arhīvs 2013./2014. mācību gads
    • Arhīvs 2012./2013. mācību gads
    • Arhīvs 2011./2012. mācību gads
    • Arhīvs 2010./2011. mācību gads
  • Kontakti
    • Kontakti
    • Vakances

Bibliotēkas klubiņa nodarbība

3. maijā Bibliotēkas klubiņa nodarbība bija veltīta Baltā galdauta svētkiem.
Nodarbībā skolēni minēja mīklas, dziedāja dziesmu un tika nobaudīta pašu gatavotā svētku kūka.

Gada notikums Latvijas bibliotēkās 2022

Latvijas bibliotekāru biedrības Gada balvai nominācijā ''Gada notikums Latvijas bibliotēkās 2022'' tika pieteikts Olaines 2.vidusskolas jauniešu projekts ''Bibliotēkas nakts: Lieta Nr. 45'', kas bija veltīts skolas 45.jubilejai.
Pavisam Gada balvai bija pieteikti 20 pretendenti. Atklātajā balsošanā piedalījās tikai bibliotekāri un citi nozares speciālisti. Skolēnu projekts Top 10 tika novērtēts ar augsto 5. vietu. Paldies skolas bibliotekārei D.Raļļai!

Grāmatas lasīšana kopā ar suņiem

​27.aprīlī 1.a klasei bija neparasta stunda - grāmatas lasīšana kopā ar suņiem. Šādi lasīt grāmatas ir aizraujoši un interesanti!

Bibliotēkas nakts pasākums “Katra pasaka kaut ko pasaka”

Pasaules iepazīšana sākas caur pasaku. Pasakas tiek nodotas no paaudzes paaudzē, bērnā pakāpeniski veidojot izpratni par sevi, savu vietu sabiedrībā, palīdzot viņam iedziļināties savas dvēseles valodā, savā garīgajā potenciālā un vērtībās, kas raksturīgas kultūrai, kurā viņš piedzimis. Pētnieki ir nonākuši pie secinājuma, ka cilvēkiem, kuri zina pasakas, ir daudz vieglāk saprast dažādus simbolus, viņu rīcībā ir bagātāks un izteiksmīgāks vārdu krājums, iztēle ir spilgtāka un tēlaināka, šādiem cilvēkiem kopumā ir vieglāk izteikties, paskaidrot savas domas un redzējumu.
Pasakas jāstāsta «no sirds uz sirdi», jāklausās, jālasa, jāspēlējas un jāiztēlojas, jo ir svarīgi ne tikai dzirdēt pasaku vai aplūkot grāmatu ilustrācijas, bet arī ķermeniski izjust pasakas vēstījumu, izmēģināt daudzveidīgās lomas, ko piedāvā pasaku pasaule.
Tāpēc Bibliotēkas nakts pasākums “Katra pasaka kaut ko pasaka” bija veltīts pasakām gan latviešu, gan pasaules tautu pasakām, gan literārajām pasakām un vienkārši neticamiem notikumiem. Pasākums tiks veidots tā, lai caur pasaku viktorīnu, interaktīvo spēli, radošo darbnīcu, biblioseansu u.c. aktivitātēm, skolēniem palīdzētu apjēgt tādas vispārcilvēciskās vērtības kā atbildība, centība, laipnība, līdzcietība, sadarbība, pašdisciplīna, pašcieņa, vienotība u.c. vērtības. Pasakas līdzinās sapņiem, tās ved no tēla uz tēlu vai no epizodes uz epizodi ar tādu pašu burvju ātrumu un vienā acumirklī nogādā lasītāju/klausītāju vietās, kur iespējams ir pilnīgi viss. Īpaši bibliotēkā, kur satiekas gadsimti un laikmeti, pasakas, leģendas un mīti, fantāzijas un realitāte, pasaku grāmatas un skolēni.

Ko dara skolas bibliotekārs?

Bieži nācies sastapties ar stereotipisku priekšstatu par to, ko dara skolas bibliotekārs – izsniedz mācību grāmatas, saņem tās atpakaļ, ja nepieciešams, salabo grāmatu vāciņus. Taču esmu arī dzirdējusi, ka skolas plaušas ir skolas bibliotēka, tāpēc elpojam dziļi.
Skolēnu apkalpošana nav tikai grāmatu izsniegšana, bibliogrāfisko uzziņu un bibliotekāro konsultāciju sniegšana, notiek arī kvalitatīva lasīšanas vadība ar individuālu pieeju katram skolēnam atbilstoši vecumgrupai, interesēm un spējām. Bibliotēka īsteno lokālo projektu “Lasām kopā” ar mērķi rosināt interesi par bibliotēku, grāmatām un lasīšanu, bagātināt valodu, paaugstinātu teksta uztveres kvalitāti, iepazīstināt ar skaļās lasīšanas metodiku.
Skolas bibliotekārs ir tas cilvēks, kurš atbalsta skolēnus mājas darbu un pārbaudes darbu, projektu un zinātniski pētniecisko darbu sagatavošanā, pat aizvieto pedagogus, ļaujas jauniem izaicinājumiem, piemēram, atbalsts skolēniem kultūras blogu sagatavošanā.
Nereti bibliotekārs piesaka skolēnus dalībai dažādos konkursos un palīdz arī skolēniem tiem sagatavoties.
Skolas bibliotekārs, atgriežoties no profesionālajiem forumiem, atved jaunas idejas un iniciē tās savā darbā, piemēram, grāmatu vāciņu adīšanas akciju "Sasildīsim grāmatiņu!".
Viens no vispopulārākajiem projektiem skolēnu vidū ir Bibliotēkas naktis, jo, lai iegūtu apstiprinājumu dalībai nakts pasākumā, skolēniem ir jāiztur konkurss. Palikt pa nakti skolā jau vien ir vesels piedzīvojums, kur nu vēl dažādās aktivitātes – viktorīnas, konkursi, stafetes, interaktīvās izlaušanās spēles, tematiskie bibliotēkas kino seansi u.c.
Nenoliedzami, viena no skolas bibliotekāra misijām ir iesaistīt skolēnus līdzdarboties pasākumos, kas veido viņu attieksmi pret sevi, citiem, darbu, dabu, kultūru, sabiedrību, valsti, citām kultūrām un veicina izpratni par sabiedrības kopējām vajadzībām un iesaisti taisnīgas un ilgtspējīgas pasaules veidošanā, bet es vienmēr esmu teikusi, ka man kā skolas bibliotekāram nekas neizdotos, ja jaunieši paši negribētu iesaistīties, darboties un izrādīt iniciatīvu.

Ir četri galvenie sīkfailu veidi, kuriem mēs sekojam mūsu vietnē.

Pārlūkojot vietni, Tu akceptē nepieciešamo sīkfailu lietošanu. Tu vari akceptēt arī citu sīkfailu lietošanu.

Uzzināt vairāk